Ló - 6 November 2011 - Blog - Unicita
Vasárnap, 2016-12-11, 5:07 AMNyitólap | Regisztráció | Belépés

Honlap-menü

Ajánló

Ennyi ideje

Belépés

Keresés

Statisztika


Online összesen: 1
Vendégek: 1
Felhasználók: 0
unicita.ucoz.hu PageRank

Naptár

«  November 2011  »
HKSzeCsPSzoV
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930

Japán oktatás

A mai nap képe

Pontos idő

Időjárás

Hőtérképbr

Holdfázis

CURRENT MOON

Látogatók innen:

Free counters!

Ahonnan jöttél

Blog
Nyitólap » 2011 » November » 6 » Ló
2:15 PM
1. Ló szobrát vagy képét helyezze el a magányos ember lakása déli területén úgy,
hogy az  ne nézzen kifelé ajtón vagy ablakon. Nemsokára szerelemre talál.
2. Aki hírnévre vágyik,ló szobrot helyezzen el irodája déli részén és vágya teljesül.
3. A ló az erő a hatalom szimbóluma. Kanca a termékenységet, a csődör a férfiasságot és a nyers erőt jelképezi.
A ló szinte minden kultúrában és minden korban az erő, a hatalom szimbóluma. Gyakori az az elképzelés, hogy ló húzza a Napot az égen. Erős, gyors és megbízható, ember és ló közt különleges kapcsolat áll fönn. A ló teszi lehetővé, hogy olyan feladatokat is el tudjunk végezni, amik amúgy meghaladnák erőnket, és hogy olyan távolságokra eljussunk, ahová nélkülük nem tudnánk. A kanca termékenységet jelképez, a csődör pedig a férfiasság és a nyers erő szimbóluma. A ló olyan állat, aki sohasem veszítette el hatalmát, a háziasítás során sem.
A hétköznapi használaton túl misztikus erőt is tulajdonítottak a lovaknak. A Shang Dinasztia idején már gazdáikkal együtt temették el az állatokat, hogy azok elkísérjék és szolgálják gazdáikat a túlvilágon is.
A lovak fontos szerepet játszottak a népek vándorlásában, békében megbecsült társai, háborúban pedig segítői voltak az embernek.

A Csin-dinasztia fővárosában Hszianban sok ezer életnagyságú agyagkatona és ló szobrát ásták ki, melyet Cserép vagy Agyaghadseregnek neveztek. Ez volt az első császár - Csin Si Huang - túlvilági hadserege. Jelentősége ezeknek a kerámia sírszobroknak, hogy ezúttal nem embereket, állatokat, hanem azok szobrait temették uralkodójuk mellé. A szobrok részletgazdag kidolgozása a kínai mesterek remek megfigyelőképességét mutatja.

Az ókori mitológiában Mu király nyolc híres paripája jelenik meg: a Veres, a Sebes lábú, a Hűséges Fehér, a Kereket átugró, a Hegyek Fia, a Hatalmas Sárga, a Veres tarka és Zöld Fül. Valamennyi csodálatos és rendkívüli képességekkel rendelkezett: egyiknek szárnya volt, a másik tízezer mérföldet tett meg egy éjszaka alatt, a harmadik úgy vágtázott, hogy lába nem érte a földet.

A ló – más állatokkal együtt – nagy hatást gyakorolt Kínára, ahol Ie. 3000 körül, Kína északkeleti részén tűnt fel, elsősorban kocsit, szekeret, hintót húzattak vele. A lótenyésztéssel foglalkozó Po Luo legendás lovait „tízezer mérföldet vágtató paripá”-nak nevezték, utalva ezzel a lovak különleges képességére.

Mítoszokban és mesékben ló és lovasa a győzelem, erő, teljesség jelképe. Bennük egyesül a Nap és a Hold ereje, fény és árnyék… ettől legyőzhetetlenek.

A fehér ló és a kínai buddhizmus

A Fehér Ló Templom (White Horse Temple) az első buddhista templom Kínában, Luoyangban. A monda szerint Mingdi császár egy éjjel álmot látott: egy 12 láb magas, arany férfit, akinek a feje felett arany fény ragyogott. A császár elmesélte álmát egyik miniszterének, aki azt mondta, hogy a császár álmában valószínű Buddha jelent meg. Császári küldöttség utazott Indiába, hogy többet tudjanak meg a buddhizmusról. Három év elteltével a küldöttség két buddhista szerzetessel tért vissza (She Moteng és Zhu Falan), akik egy fehér lovat hoztak ajándékba a császárnak. A következő évben már hozzá is láttak az első buddhista templom megépítésének, melyet aztán több is követett nemcsak Kínában, hanem több ázsiai országban is.

Mit szimbolizál még a ló?

A ló – fekete, vagy fakó – többek között szimbóluma az éjnek, a Föld és a vizek mélyének, az éjnek, a szexualitásnak, az álomnak, a halálnak. Az anya állatmása, kanca alakjában jelenik meg: Földanya, kancafejű Deméter, mely méltó párja a csődör formájában megjelenő Poszeidonnak. Szexuális jelképként a kezdetektől jelen van a keresztény kultúrkörben. A magyar népi szóhasználatba a „meglovagol”, „megnyergel”, „felszerszámoz” szavak is utalnak erre. A férfit a lovas, az ostor, a sarkantyú, a nőt rendszerint a nyereg, a kengyel szimbolizálja.
Valószínű ezek állnak a ló figurákkal kapcsolatos hiedelmek hátterében. Na, meg a mesékből jól ismert férfi hős, az erős és bátor, szép szőke herceg, aki általában magas, kékszemű, jóképű, fiatal és fehér lovon érkezik. Miután minden próbát kiállt, jutalmul elnyeri a hősnő kezét, illetve a hősnő nyeri el őt.

Érdekes ellentmondás, hogy Kínában úgy tartják, hogy a Ló évében nem szerencsés házasságot kötni, sőt, azok a lányok, akik a Ló évében mennek férjhez, hamar megözvegyülnek.



Kategória: Szimbólumok | Megtekintések száma: 735 | Hozzáadta: Unicita | Tag-ek(kulcsszavak): hősnő, , nyereg, lovas, csődör, fakó, éjnek, meglovagol, kanca, kengyel | Helyezés: 0.0/0
Összes hozzászólás: 0
Hozzászólásokat csak regisztrált felhasználók írhatnak.
[ Regisztráció | Belépés ]
Copyright MyCorp © 2016 | Szeretnék ingyenes honlapot a uCoz rendszerben